AskovFondens årsberetning 2018

Så er vi klar til at præsenterer dig for AskovFondens årsberetning 2018. Her kan du læse om vores indsatser, vores resultater, du kan møde både brugerne og medarbejderne og så kan du se, hvad der har optaget os særligt i 2018.
Jeg vil også gerne præsentere dig for, hvad der er de stærkeste fokusområder i 2019.

FORANDRINGSNØGLERNE I RELATIONEL VELFÆRD

Relationel velfærd er blevet den nye term for dét, der kan være med til at genetablere vores velfærdssamfund og vores velfærdsmodel. Vi taler om, at velfærd i dag bør måles på det gode liv, og vi skal investere begavet i bæredygtige sociale løsninger, som holder på den lange bane, uafhængigt af valgår og politiske tendenser. En af de afgørende ting for, at vi kan hjælpe flere bedre, er, at vi får en viden om, hvilke forandringsnøgler der skaber effekter hos de forskellige målgrupper. En forandringsnøgle er den komponent, der skaber reelle forandringer for målgruppen.

SOCIALE INVESTERINGER

2019 bliver et helt særligt år, fordi vi endelig er nået dertil, hvor sociale investeringer bliver realiseret som konsekvens af regeringens Sociale Investeringsfond. Dette glæder jeg mig meget til at følge, da vi de sidste par år har arbejdet for at gøre vores indsatser klar, med tydelige resultatindikatorer og viden om effekten af vores praksis. Jeg tror på, at sociale investeringer kan biddrage til, at vi i fremtiden kan blive bedre til at investere i velfungerede sociale løsninger, som i høj grad også har fokus på forebyggelse.
Læs min seneste blog om sociale investeringer her

FREMTIDIGE INDSATSER I ASKOVFONDEN

På baggrund af viden fra vores praksis ønsker vi i 2019 at udvikle nye tilbud til vores målgrupper med et skarpere fokus på forebyggelse. Vi kan se, at dem, vi møder, ofte har haft mange års smerte og nederlag forbundet med deres sårbarhed og udfordringer, og derfor vil vi gerne tilbyde hjælp tidligere, så de mange års smerte og nederlag i stedet kan afhjælpes hurtigere. Du kan læse mere konkret om hvilke tanker vi gør os i årsberetningen.

AskovFondens nyhedsbrev udkommer 11 gange om året, og her kan du læse om nye initiativer, få invitationer til netværksmøder og konferencer, få opdateringer om vidensdeling eller læse historier om vores daglige arbejde med mennesker i udenforskab. Du kan også følge AskovFonden på vores hjemmesideFacebook, Twitter og LinkedIn.

Hvis du har spørgsmål til indholdet, vores arbejde eller en kommentar til os, er du altid velkommen til at skrive til os på info@askovfonden.dk

Kærlig hilsen
Helle Øbo

Vil du have nyheder fra AskovFonden direkte i din indbakke?